torsdag den 1. april 2010

Julen varer lige til påske

Dagens tema i Petunias After Ski Party er Julen varer lige til påske. Så jeg besluttede mig for at gå på jagt efter juletegn her i huset...
... og hvad er det første jeg får øje på? I et hjørne af syværelset - en glemt nisse, som hænger og spejder ud af vinduet efter næste jul... Sækken han har i sin ene hånd har været fuld af juleoverraskelser fra quilteveninder på IFQ. Jeg tror han glæder sig til december - Hvad mon han skal have i sækken i år??

På yngste-pigens værelse gemmer en julemand sig i sættekassen. Han hygger sig vist med de små katte (indkøbt på en tur til Stockholm) og den hvide skarabæ i over-størrelse. Den er fra en dejlig vinterferie i Egypten i 2009.

På teenagedatterens værelse kunne der sagtens gemme sig nogle julerester, men jeg opgav at finde rundt i rodet :-) Og dog - på vej ud faldt mit blik på en lille prik over døren...

... endnu en julemand! I følge værelsets beboer bringer den held, og har hængt der i flere år... Hmmm... Måske skulle jeg til at løfte blikket lidt engang i mellem.

Tilbage i syværelset dukker et par UFO'er med julestemning op. Hvis julen virkelig varer til påske, er det ved at være sidste udkald for at nå noget på dem denne "jul" - Hehe - Her først en RR fra IFQ...

Og dette skulle blive til en juledug...

Der er sikkert flere jule-projekter i UFO-bunken, men her er vist rigeligt at gå i gang med for denne påske! På gensyn i morgen :-)

14 kommentarer:

  1. Kanskje et mål å få julesømmen ferdig til påske ja. Hehe, jeg sydde en juleløper for et par uker siden, bare synd det er lenge til jeg kan legge den på bordet.

    SvarSlet
  2. Her var det mange julemenn! Har aldri tenkt på at de bringer lykke, - du får nok la julemannen på syrommet henge så han helt sikkert får pakker i sekken til neste jul!

    Jule-UFO'er hopper jeg over, ... tror jeg. Kan bli litt overveldene for meg. Men dine var fine!

    SvarSlet
  3. Hehe! Den som leter - den finner og jeg må være ærlig å si at jeg blir litt glad når jeg ser at det er flere som også har det på denne måten...
    Tusen takk for ditt bidrag på den første dagen!!!

    SvarSlet
  4. Jeg har ikke engang tenkt på å lete i ufo-bunken etter jule-prosjekter;) Det ligger nok noen der hos meg og...
    Fortsatt god påske:)

    SvarSlet
  5. Tror ikke disse nissene våre egentlig trives så godt bortgjemt i esker, det er nok forklaringen, hihi.

    SvarSlet
  6. Ryddemanien er i full gang overalt. Tenk så hyggelig det ville vært om den hang oppe til Midtsommer denne lille nissemann

    SvarSlet
  7. Kære Sommertid, Trollmor, Strikk innom og ArneA,
    Jeg kan ikke besvare jeres kommentarer via mail, men gør det så her.
    Tusind tak for jeres kommentarer. Faktisk er det lidt hyggeligt at vide, at der stadig er en lille smule jul tilbage... Og heg tror, det er helt rigtigt, at nisserne ikke trives i æsker - Måske er de selv kravlet ud igen?? Hehe

    SvarSlet
  8. Åh ja, når man først får øjnene op for juletingene, så finder man gerne en ting eller to... :-)

    SvarSlet
  9. kor mange fine jule ufo du har -- håper du får dei ferdig til neste jul
    god påske

    SvarSlet
  10. Den som leter finner - jeg trengte ikke lete engang. Jeg har gått forbi julepynten mange ganger om dagen, men likevel ikke "sett" den..

    SvarSlet
  11. Det er da egentlig helt urettferdig at alle søte nisser skal ligge i esker nesten hele året. Når de bringer lykke og alt. Godt det finnes noen opprørere blant dem.

    SvarSlet
  12. Morsomme små julerester hos deg også ;)

    SvarSlet
  13. Tusind tak for hyggelige hilsner til jer alle! Det er også godt at se rundt omkring på bloggene, at det ikke kun er hos os, der findes julerester stadigvæk :-)

    SvarSlet
  14. Det er jo så mye fin julepynt, synd å gjemme det bort etter kort tid :)

    SvarSlet