mandag den 5. april 2010

Vårtegn

Så er vi nået til sidste dag i påsken, og også sidste dag i Petunias After Ski Party. Jeg sprang let og elegant (!!) henover 3. og 4. dag, men her kan I se andres bud på temaerne: Kriminelt god(t) og Ut på tur - aldri sur.
I stedet fik jeg ryddet fuldstændig op og gjort rent her i syværelset - det er da et vårtegn! Og netop vårtegn (eller "Nu livnar det i lundar") er dagens tema...

...så jeg har bevæget mig udenfor, for at se på det spirende forår. Vintergækkerne er tæt på afblomstring men er stadig smukke forårsbebudere. Tænk at der for bare en måned siden lå en meter sne her:

Krokus er klar til at tage over med deres smukke lilla og orange farver:

Og indendøre er det lykkedes at få nogle bøgegrene til at springe ud!

Det spirer og gror også lidt på sybordet. Her er jeg gået i gang med et nyt projekt, Flora Engleløber - Det seneste projekt i Northern Quilt's broderusk-abonnement.


Men UFO'erne er ikke glemt! Her et projekt, der involverer et broderi fra Giggle Buttons Club og et par gamle cowboybukser... fortsættelse følger :-)

I kan se flere vårtegn her.
Jeg håber I har haft en rigtig god påske allesammen! Tak til Petunia, som inviterede til After Ski. Det har været en herlig udfordring, selvom jeg ikke klarede at være med alle dage.

15 kommentarer:

  1. Jeg tror på at ryddetrang og fikse-trang har med lyset og at vi -ser- hva vi har så mye mer av døgnet. Energien kommer kanskje også av de lange, lyse dager, så en opprydding på syrommet høres helt naturlig ut.

    Blir spennende å se hva det blir utav dongeri og broderi :-)

    SvarSlet
  2. Hei ! Så deilig med vår .... og krokus er alltid skjønn. Ha ein fin dag.

    SvarSlet
  3. Flott vårfornemmelser hos deg

    Fine stitsherier du lager!

    Takk for samværet og jeg ønsker deg en flott avslutning på påsken!

    SvarSlet
  4. Så fine bilder.Våren har kommet langt hos deg. Er spent på hva du skal med cowboybuksene, så jeg kommer innom deg igjen!

    SvarSlet
  5. Hos deg var det mange vårtegn, gleder meg til snøen forsvinner her hos oss. Og det er noen nydelige broderi. Ønsker deg en riktig god uke. Masse hilsen Turid

    SvarSlet
  6. Å få ryddet og vasket innomhus, er jo et vårtegn også. Når solen står rett inn gjennom vinduet og støv og os etter peis synes så alt for godt, da er det bare til å svinge vaskekluten!
    Nydelige blomsterbilder du har tatt og det har vært kjempekos at du ble med på After Ski! Det var ikke meningen at man skulle føle noe press til å være med alle dager, men å ta de gangene man fikk tid til!!

    SvarSlet
  7. Heisann!

    Her var det flust med vårtegn!
    Vi går en flott tid i møte nå!
    Kreativ løsning!

    SvarSlet
  8. Rydde syrommet burde jo jeg også gjort, men å rydde inne generelt er en god vårlig syssel. Idag har jeg vært å kjøpt søppelsekker for å bli kvitt ting :)

    SvarSlet
  9. En masse skønne forårstegn... Jeg opdagede også lige krokus i haven; er det ikke dejligt efter al den sne? :-)

    SvarSlet
  10. Nydelige vårbilder! Krokus er jo den beste, når den, som førstemann dukker opp i bedene! da er det som om selve livet er tilbake etter en kald vinter! Takk for hyggelig hilsen! -Margit-

    SvarSlet
  11. Äntligen efter en lång och kall vinter är VÅREN här :)
    Härliga och fina vårtecken!
    Ha en fin kväll!

    SvarSlet
  12. Herligt bidrag og skønt at vinteren er væk - Tak for din kommentar :-)

    SvarSlet
  13. Jeg får helt dilla på å rydde og pusse opp når våren er her, så skjønner deg veldig godt med rydding av syrommet :-)

    SvarSlet
  14. Vi har også brukt litt tid i påsken til å rydde i krokene. Mye morsommere å gjøre rent på denne tiden av året enn midt i det mørkeste. Takk for koselig følge disse påskedagene.

    SvarSlet
  15. Å, så langt våren er kommet hos deg! Har litt i vente jeg da, for her ligger snøen fremdeles!
    Takk for hilsen ... Irene :o)

    SvarSlet