fredag den 2. april 2010

Gult er cool!

Så er vi nået til 2. dagen i Petunias After Ski. Temaet er Gult er cool... Dvs da jeg i dag læste temaet igen, kom jeg i tvivl om kult på norsk betyder COOL eller KULT... Hmmm... Jeg vælger COOL, selvom gul aldrig har været min yndlingsfarve...

På min gul(d)jagt rundt i huset, stødte jeg først på denne kylling, som faktisk ikke har noget med påske at gøre. Den er fremme hele året. I bunden har den 2 metal-fødder, og hvis man berører dem begge samtidig, pipper kyllingen! Til stor morskab :-)

En kasket fra biennalen i Venedig...

Da vi tilbragte 2 år i Nuuk for nogle år siden, var vores yngste datters yndlingsfarve gul. ALT skulle være GULT, så hun fik dette stykke vinterlegetøj - og ja, den kan klare selv de sorteste pister :-)
Og her kommer min favorit blandt de gule ting herhjemme - Mit gule fingerbøl!

PS - Et sted hvor gul må siges at være absolut UNcool er... GUL SNE!
GOD PÅSKE!

18 kommentarer:

  1. Du har helt rett kul på norsk er cool!
    Gul er ikke min favorittfarge heller, men påsken kler den og hva hadde påsken vært uten søte påskekyllinger og påskeliljer!
    Søt den påskekyllingen din som piper. Denne hadde nok ikke blitt gammel her i huset med en hund som adoptere alle ting som piper;)

    SvarSlet
  2. Må si at jeg likte best siste gul sak: fingerbøllet! Helt i tråd med syånden :-)

    SvarSlet
  3. Fingerbølet så tøft ut, er det sånt i silikon? Fungerer det???

    SvarSlet
  4. Helt enig - gul sne er ikke noe pent syn!
    Men du har jo funnet masse flott gult, det leketøyet er artig!!

    SvarSlet
  5. Enig med deg, gult er ikke min yndlingsfarge, heller. Men litt gult her og der blir det liksom uansett:o)

    SvarSlet
  6. Hei! Stilig gult leketøy selv om gult aldri har vert eller er min yndlingsfarge. Fortsatt god påske.

    SvarSlet
  7. Gult er ikke så lett å like, men jeg liker godt gule blomster. Og gule kyllinger er da skjønne fargeklatter om våren.

    SvarSlet
  8. Gul sne... = nope.

    God påske videre

    SvarSlet
  9. Ok - Jeg giver mig. Gult hører våren til - godt med noget, der lyser op efter den mørke tid ;-)
    Jo 9na - fingerbøllet er i silikone, og det fungerer perfekt! Godt, nogen har fundet på at bruge silikone til noget BRUGBART :-)

    SvarSlet
  10. Av alle de gule tingene her var det fingerbølet som jeg likte aller aller best :-)

    SvarSlet
  11. Kule gule ting du har. Min favoritt er skiløperen. Slike leker har jeg hatt mye moro med, men ingen har vært så fin som denne.

    SvarSlet
  12. Stilig med bilder av gule ting. Likte godt skiløperen og fingerbølet ditt. God påske videre. Masse hilsen Turid

    SvarSlet
  13. Kan du skjønne at nesten ingen liker gult? G\Er ikke så glad i den jeg heller, men gule blomster på denne tiden er nydelig! kyllingen din var en søt liten en! Fingerbølet ser veldig bra ut! Godt gult innlegg! -Margit-

    SvarSlet
  14. Stilige bilder, du har da masse gult!!!

    Ha en flott kveld!

    SvarSlet
  15. Flott gul(d)jakt!

    GOD PÅSKE :)

    SvarSlet
  16. Her var det mange herlige gule ting:) Likte også godt skiløperen, og fingerbøllet:)

    SvarSlet
  17. Gul er sådan en glad farve - lige det man trænger til efter en lang gråhvid vinter...

    Det er en sød lille kylling, du har - jeg har en mus, der fungerer på samme måde... :-)

    SvarSlet
  18. FINGERBORGEN är helt underbart fin!/PJ

    SvarSlet